Monday, April 18, 2022

13. දහතුන් වෙනි කොටස ( හසරැල් සැලුනාවේ )




 (නිවේතාගේ සටහන්)

ඕස්ට්‍රේලියාවේ ජීවිතය ඇත්තෙන්ම මා හට පහසු වූයේ මගේ සුදුසුකම් වලට ගැලපෙන්නාවූ රැකියාවක් වැඩි කල් නොයවාම මා හට ලැබුණු හෙයිනි .ඒ අතරේදී මානවී අප උන් ප්‍රදේශයේම පාසලකට ඇතුලත් කරන්නට ද අවස්ථාව සැලසුණි. මා හට වඩා මානවී ඕනෑම අයෙකු සමගින් යුහුසුලුව මුසු වූවාය. කිනම් ජාතියක කිනම් දේශයක වුවද ඕනෑම අයගේ සිත් දිනා දිනා ගන්නට සමත් වීමම ඇයගේ අපූරු වාසනා ගුණයක් විය.

මේ වයසේ වෙනස් දරුවන් පාසල් යන්නට ගොස් මවගේ ඇඟේ එල්ලෙමින් හඬා වැටෙන යුගයක මානවී මාහට සිනා පිරි වතින් හැමදාම අත වනා සමුදුන්නාය.

"පුදුමාකාර දරුවෙක් තමයි. ඇත්තටම බං මේ වගේ දරුවෝ ලැබෙන්නේ පිනට" 

මානවීගේ උපත කෙසේ වුවද ඇය අද වන විට ඒ සියලු දුක් පිරිපත මට අමතක කර දෙන්නියක වූවාය. පාසල් අධ්‍යාපන කටයුතුවලදී සහ බාහිර වැඩ කටයුතු වලදීද සුදු ජාතික ළමයින් සහ විදෙස් රටවලින් වලින් පැමිණ උන් සෙසු දරුවන් හා උරෙන් උර ගැටී ඇයගේ හැකියාවන් පෙන්වන්නට ඇය සමත් වූවාය.

මා ජීවිතයේ මුල්ම වරට මා ආසා කළ රැකියාවේ යෙදෙමින් උන්නෙමි.ගෘහ සහ උද්‍යාන අලංකරණය සම්බන්ධව මගේ තිබූ ආසාව යම්තාක් දුරට උසස් ඩිප්ලෝමා මට්ටමේ දී මා ප්‍රගුණ කොට තිබූ හෙයින් මගේ රැකියාව ඒ සම්බන්ධයෙන්ම යෙදෙන්නක් විය.

"ඔය ඉන්න ගමන් තව ටිකක් කොලිෆිකේෂන්ස් එකතු කරමු. හොඳ සැලරි එකකට පුළුවන් එතකොට" 

නිලීකා මා නිතරම උනන්දු කර වූවාය. මේ වකවානුවේ නීලිකා හරහා මා හට සරෝජ් හිරිපිටිය සම්බන්ධ කරුණු කාරණා ඉඳහිටක දැනගන්නට ලැබුණි. ඔහුට නිවසින් විවාහ යෝජනා ගෙන එන බව ද ඔහු ඒ සියල්ල නොසලකා හරිමින් සිටිනා බව ද නිලීකා හරහා මට සැලවිය.

"එක්කෝ ඌ හැදෙන්න ඕන නැත්නම් උඹ හැදෙන්න ඕන.මේකෙ වෙන්නෙ එකෙක්ට එකෙක් දෙවෙනි නොවී හිතුවක්කාර වෙන එක"

නිලීකා මාහට බැනවදිමින් පැවසුවාය. මා ඔස්ට්‍රේලියාවට ගොස් ඇති බව සරෝජ් මෙන්ම ඇයගේ දෙමවුපියන් ද දැනගත් පසු එහි චෝදනාව කෙලින්ම එල්ලවූයේ නිලීකාටය. සරෝජ් එතරම් අමනාපයක් නොපෙන්නුවත් රත්නායකමාමා සහ නැන්දා නිලීකාට දෝෂාරෝපණය කර තිබුණේ මේ සියල්ල ඇයගේ සැලසුම් යැයි වරදවා වටහා ගෙනය.

"උඹට වත් මාව තේරෙන්නේ නැහැනේ නිලී. සරෝජ් අයියාගේ ජීවිතය යන්න ඕන ලොකු ගමනක් තියනවා. ඒක එයා අනිවාර්යයෙන් යනවා. ඒ ගමනෙදි මම එයාගේ පැත්තකින් ඉන්න තරම් සුදුසු කෙනෙක් නෙවෙයි. ඒක කවුරු කොහොම කිව්වත් දන්නේ මම"

වෙහෙසකර හඬකින් මම යළි යළිත් මගේ පසින් සත්‍යය පහදාදෙන්නට වෙර දැරීමි.

"උඹට කියන්න බැරි මොකුත් මට නෑ නිලී. ඒත් අසිහියෙන් හරි ජීවිතේ වුණ ලොකුම නරකම දේ නිසා මට පිරිමියෙක් එක්ක එහෙම ජීවිතයක් කවදාවත් ගතකරන්න බැරිවෙයි නිලී. මං බයයි නිලී. ඒ දේවල් ජීවිතේ මාව පුදුම විදියට අසරණ කරනවා"

ඉකිගැසෙන්නට පෙරාතුව මම දෑතේ මුහුණ ඔබා ගත්තෙමි. නිලීකා අඩියට දෙකට මවෙතට පැන්නාය.

"අනේ රත්තරනේ , මං ඔහොම පැත්තක් ගැන හිතුවෙම නෑ බං. ඇත්තෙන්ම උඹේ ඇට්ටරකම කිය කිය දොස් කිව්වට මට එහෙම දෙයක් ගැන කල්පනාවක් වුණෙම නෑ.අපි ඩොක්ටර් කෙනෙක් මීට් වෙමුද කෙල්ලෙ"

මා වැළඳ ගත් නිලීකා මඳ වේලාවකට පසු මා මුදාහරිමින් ඇසුවාය. මා පෙළන්නාවූ ඒ භීතිකාමය තත්වය වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර වලින් සමනය කළ හැකි වනු ඇත. එහෙත් මගේ මුලු ජීවිතය පුරා ඇති ඒ හිස්බව , අප්‍රසන්නකාරී බව සහ විඩාව මා කෙසේ මගහැර යන්නද? 

මට යළිත් නැවුම්ව ජීවිතය දකින්නට නොහැක. එය ස්ථිරය.

"නෑ නිලී, මේක මට හුරුයි.අපි සරෝජ්ව මේකෙන් ඈත්කරවන්න ඕනෙ.මං එයාට ආදරෙයි කියන්නෙ එයා මගේ අයිතියට බැඳෙන්න ඕනයි කියන එක නෙවේ නිලී. මං එදා උඹලගෙ ගෙදරට අන්තිමට ආ දවසේ වින්ද ඒ ආදරේ මට හොඳෙටෝම ඇති ජීවත්වෙන්න.මට උදව් කරන්න නිලී. එයාව අපි මෙතනින් ඈතට යවන්නම ඕනෙ"

මම බැගෑපත්වීමි.

"ඒ වගේම තව එකක්. මානවී කාගෙන් කන්සීව් වුණත් ඒ දැන් මගේ දුව. එයාගෙ අම්මයි තාත්තයි දෙන්නම මම. ඉතින් මට මානවී සරෝජ්ට ළං වෙන්න ඉඩ දෙන්න බෑ නිලී. එකක් මට මානවීගේ අනාගතය ගැන හිතන්න ඕනෙ .සරෝජ් එයාගේ භාරකාරයා වෙන්න අවශ්‍ය නෑ"

දිගුදුර ධාවනයක යෙදුනාක් මෙන් මම හතිලමින් පැවසූවෙමි. මේ සියල්ල වෙහෙසය.මට විවේකයක් අවැසිය.ඉතින් සරෝජ් ඒ මාවතේ කොණකවත් සිටිය නොයුතුය.නිලීකා සුසුමක් හෙළා මහිස මත අත තබා පිරිමැද්දාය. ඇය මා නිසා අනවශ්‍ය තරමටම වෙහෙස වන්නීය. දුක් උහුලන්නීය. ඒ මිත්‍රත්වය ම මා දරාසිටින්නක් නොවේද ?

කාලය ගෙවී ගියේ සිතුවාටත් වඩා වේගයෙනි. ජීවිතය නිරන්තරයෙන්ම අභියෝගයන් අතරේ ගලායන්නට විය.
"Niwee your works are fabulous (නිවී, ඔයාගෙ වැඩනම් නියමයි)" 
මගේ රැකියා ආයතනයේ ප්‍රධානී වූ ඇලෙක්ස් මගේ නිර්මාණයන් නිතර ප්‍රසංශා කරන්නට විය. ඇත්තෙන්ම මා විසින් කරන ලද බොහෝ ගෘහ අලංකරණයන් ගනුදෙනුකරුවන්ගේ ප්‍රසංශාවට ලක්වූයේ බටහිර ආරයට ආසියානු ආරයක් මුසු වෙමින් ඒවා නිර්මාණය වූ නිසා විය යුතුය. එහි ඇති අනන්‍යතාවය ගනුදෙනුකරුවන්ගේ ආකර්ෂණය වඩ වඩාත් ලබාගත්තේය.

"Thank you Alex, its my pleasure 
(ස්තුතියි ඇලෙක්ස්, ඒක මට සතුටක්)"

නිහතමානීව ඒ පැසසුම් බාරගන්නට මම හුරුව උන්නෙමි. මාගේ රැකියා ස්ථානය ඇත්තෙන්ම ප්‍රියමනාප වූවක් විය. මා විසින් උගත් ක්ශේත්‍රයට අනුවම නිදහසේ රැකියාව පවත්වාගෙන යාමට මට එතැන නිදහස තිබුණි. ඉතින් යමෙකුහට සිය උපරිමයෙන් වැඩ කරන්නට සිත්වීම නොරහසක් නොවේද?
ඇලෙක්ස් යනු වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම හොඳ නායකයෙක් විය.ඔහු කිසිදුවිටෙක සිය සේවක සගයන් අව මට්ටමේ තබා ක්‍රියාකළේ නැත.ඉතින් සියලුම කාර්ය මණ්ඩලය ඔහු සමගින් සේවය කරන්නට ඉතාමත් කැමැත්තක් දැක්වූ අතර මමද එසේ වූයෙමි.
" so, aren’t we going to celebrate this success?(අද අපි ඉතින් මේ ජයග්‍රහණය සමරන්නේ නැත්ද?) 

ඇලෙක්ස් ඇසුවේ අද දවසේ මා විසින් කරනු ලැබූ ඒ ගෘහ අලංකරණ ක්‍රියාදාමය පසසනු ලැබුවේ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික මට්ටමේ පුද්ගලයෙකු වූ හෙයිනි. එවන් පැසසුම් පෞද්ගලිකව මා හට මෙන්ම මුළු ආයතනයටම ඉතාම වැදගත් වන ඒවා විය. ආයතනයේ අනාගතය එවන් පැසසුම් මත පැහැදිළි ඉදිරි ගමනකට යොමුවෙයි.
විදෙස් රටකට පැමිණි පසු එවන් ගමන් බිමන් සුහද හමු මාහට ප්‍රතික්ෂේප කරන්නට අනවැසි මට්ටමට හුරුපුරුදු ඒවා වූ හෙයින් මම ඒවාට අනුගත වීමි. අනෙක් අතට නිලීකා නිතර මාගේ සමාජ ජීවිතය උනන්දු කරවන්නට යුහුසුළු වූවාය. 
" මම දුවව බලාගන්නම්. ඇලෙක්ස් එක්ක ඩිනර් ගිහින් එන්න" 
නිලීකා මා හට පැවසුවාය. එහෙයින් එදින රාත්‍රී ආහාරය පිණිස මම ඇලෙක්ස් සමගින් නිස්කලංක අවන්හලක් වෙත පියමැන්නෙමි.
"Niwee what is your decision now? Hasn't it changed yet? ( නිවී ඔයාගේ තීරණය මොකද දැන් ? තවමත් ඒක වෙනස් වුණේ නැද්ද ?)"
ඇලෙක්ස් විසින් මේ අසනු ලබන්නේ ඔහු විසින් කාලයකට පෙර මා වෙත ඉදිරිපත් කළ යෝජනාවයි. ඇත්තෙන්ම ඇලෙක්ස් යනු බෙහෙවින් ප්‍රියමනාප පුද්ගලයකු වූ අතර වයසින් මා හට අවුරුදු පහක් පමණ වැඩිමහළු වූ පුද්ගලයෙකු විය. ඔහුගේ සේවා ස්ථානයේ සේවිකාවක් වූ මා හට ඔහු වෙතින් විවාහ යෝජනාවක් පැමිණියේ මින් වසරකට පමණ පෙරය. 
මා විසින් කිසිදු හේතුවක් නොදක්වාම එය ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලැබුවේ අප දෙදෙනා අතර වූ සුහදත්වය තවදුරටත් පවත්වා ගෙන යමිනි.මා විසින් ප්‍රතික්ෂේප වුවද ඇලෙක්ස් විසින් කිසිම මොහොතක එම ප්‍රතික්ෂේප වීම අප අතර අමනාපයක් ඇති වීමට තරම් ගැටළුවක් සේ නොසැලකුවේය.ඒ ඔහුගේ වූ අවබෝධයේ පරිමාණයයි.
"Alex, I am sorry actually..(ඇලෙක්ස් මට ඇත්තෙන්ම සමාවෙන්න ..)"
මා මගේ තීරණය වෙනසක් නොවන බව ඔහුට පවසා සිටියේ සරෝජ් හිරිපිටිය සහ මගේ අතීත කතාව සම්පූර්ණයෙන්ම ඔහු වෙත දිගහරිමිනි. මේ වන විට මාගේ ජීවිතයේ පෙර අතීතයේ කටුක සිදුවීම් විසින් ඇති කළ දැඩි වේදනාවන් ක්‍රමක්‍රමයෙන් සමනය වෙමින් පැවතුණි. මගේ අතීත කතාව සාවධානව අසා සිටි ඇලෙක්ස් සිය සුරත මගේ උරහිස වටා යවා මඳකට මා වැළඳගත්තේය.
"Actually ,I am jealous of that guy..(ඇත්තෙන්ම මට සරෝජ් එක්ක හරිම ඉරිසියයි)"
ඇලෙක්ස් සිනහ වූයේ එවදන් පවසමිනි.ඉතින් ඉන් ඔබ්බට ඔහු පුන පුනා පැවසුවේ සරෝජ් සමගින් මා එක්විය යුතු බවමය. ඒ සඳහා ඔහුගේ පසින් විය හැකි සියලුම උදව් නොවළහා ඉටුකරන බවද ඇලෙක්ස් පැවසීය.
එහෙත් ආදරය යනු හිමි කර ගැනීම නොවන බව ඇලෙක්ස් වටහා ගත්තේ මගේ තීරණය තහවුරු කළ පසුය. ඇතැම් විට මා අසාධාරණ බව ඔහු පැවසීය.ආසියාතික ගැහැනියකගේ දැඩි මතධාරී බව මේ සුදු ජාතිකයා විටෙක නොරුස්සන සුලු වූයේ ඒ වන වනවිටත් ඔහු මගේ කතාවේ සියලුම දෑ දැන සිටි බැවිනි. බටහිර ලෝකයේ ඇති සබඳතාවල ඇති සරල භාවය ආසියාතික ගැහැණු පිරිමි අතර නොවන බව ඔහුට තේරුම් ගත නොහැකි විය.
මා විසින් සිදුකරන ලද නිර්මාණයන් ඇගයීම වාර්ෂිකව වූ උළෙලක දී සිදුවූයේ මේ සිදු වූයේ මේ අතරය. මෙම උත්සවයට ආයතනයේ නියෝජනය කරමින් සහභාගීවූයේ ඇලෙක්ස් සහ මාය. විවිධාකාර මාධ්‍යයන්ගේ ඡායාරූපකරණයට සහ ප්‍රශ්න විචාරාත්මක හමු වලට මාහට යොමු වන්නට සිදුවූයේ ඇලෙක්ස් සමගින්මය.
මේ අතරේදී ඇලෙක්ස් සහ මා සමීපව කතාබහ කරන සේයාරූ කිහිපයක් සරෝජ් හිරිපිටියගේ අතට කිනම් හෝ ක්‍රමයකින් ලැබී තිබුණි.එමෙන්ම අප විසින් මාධ්‍ය සාකච්ඡා වල දී කතාබහ කළ ඇතැම් කරුණු අතරේ තිබූ පෞද්ගලික කාරණාවන් ලිඛිත මාධ්‍යයට අනුවර්ථනය වී තිබුණේ අර්ථයන් වෙනස් කරමිනි. එම බොහෝ ප්‍රවෘත්තිවලින් හැඟවුණේ ඇලෙක්ස් මා දැඩි ලෙස ප්‍රසංශා කිරීම, ඔහුගේ සහ මගේ සම්බන්ධතාවයක් ඇතිබවක් සේ හඟවාය.
"ඉවරයි ඉතින් ඔක්කොම ඉවරයි. අන්න අපේ අම්මලයි සරොජ් අයියයි ඔක්කොම උඹයි ඇලෙක්සුයි අතරෙ සම්බන්ධයක් තියෙනවා කියලා ඇවිස්සිලා. "
නිලීකා දුරකථන සංවාදයකට පසු මා වෙත පැමිණියේ හිසේ අත තබාගෙනය.
"මං අම්මට කියන්නම් මේ ඔක්කොම මිස් අන්ඩර්ස්ටෑන්ඩින් කියලා. අර යකා විකාර කරනවාලු"
මම සිතට ආ ක්ෂණික සිතුවිල්ලක් මත අසුනෙන් නැගී උන්නෙමි.
" එපා එපා කියන්න එපා. ඕක හොද පොයින්ට් එකක් දැන්වත් සරෝජ් අයියව මගෙන් ඈත් කරවන්න. ඇලෙක්ස් එක්ක මගේ සම්බන්ධයක් තියෙන විදිහට දිගටම ඉන්නම්.එතකොටවත් අඩුම ගණනේ ගනනේ සරෝජ් අයියා තමන් ගැන තීරණයක් ගනීවි හරියකට"
මම එවදන් කීවේ සිතට එකඟව නොවේ.එහෙත් මා හට කරන්නට දෙයක් නොමැත.සරෝජ් අයියාගේ සම්පූර්ණ ජීවිතයම අවාසනාවේ හෙලන්නට මම කිසිසේත්ම කැමති නොවෙමි.මේ එය වෙනස් කරන්නට සුදුසුම අවස්ථාවයි. නිලීකා මාගේ බොහෝ බැගැපත් වීම් හඬා වැලපීම් සහ තර්ජනය කිරීම් කිහිපයකට පසු මා සමඟින් එකඟ වූවාය.
" මේ ආත්මෙ මට දරුවෙක් නැති වුණේ ගිය ආත්මෙ මොකක් හරි පවක් කරපු නිසා වෙන්න ඇති. උඹ මේ කරන වැඩ වලින් මට ලබන ආත්මේ මිනිහෙකුත් නැති වෙනවා"
නිලීකා පැවසුවේ දැඩි අමනාපයකිනි. සිත සත් සියයක් කැබලි වලට කැඩී යද්දි මම කෙසේ හෝ මෙම දාන පාරමිතාව පුරන්නට තීරණය කර ගත්තෙමි.
එහෙත් ඒ සියල්ල තීරණය කරගත් පසුත් බොහෝ රාත්‍රීන්හි දී මා රහසේම හඬා වැටුණු බව දන්නේ මා පමණි. 
දයාබර සරෝජ් , උපනූපන් ආත්ම භවයකදී හෝ මේ අයුරින් වෙන්ව නොයා ඔබ මගේම වනු ඇතැයි මම සැමදාමත් බලාපොරොත්තු වෙමි.මෙම ආත්මභාවයේදී මට ඔබෙන් මිදීයන්නට අනේ ඉතින් අවසර දෙන්න.
 
නිවේතා විසින් ලියන ලද මෙම පරිච්ඡේදය ය කියවූ පසු සරල හිරිපිටිය පොත වසා දමා කාමරේ ඒ මේ අත ඇවිද්දේ සිය නොසන්සුන් සිත සමනය කර ගන්නටය. නිවේතා මේ සා බොරුවක් කළ බව තමා දැන ගත්තේ වසර ගණනාවකට පසුව ය. 
ඇලෙක්ස් සමගින් ඇයගේ සේයාරූ විදෙස් සගරාවක දුටුවිට තමාගේ සිතට දැනුනු වේදනාව සහ ඊර්ෂ්‍යාව සරෝජ්ට අද මෙන් මතකය.
"එයා මට එහෙම කළා එහෙනම්"
සරෝජ් හිරිපිටිය අඳුරු අවන්හලකදී ඒ වේදනාව පැවසූයේ සිය සොහොයුරියගේ සැමියා වූ දේවක දිසානායකටය.
සිය මස්සිනාගේ සිත් වේදනාව දේවක දිසානායක නිහඬව දරා උන්නේය. මේ සා සියලු අඳුරු පරිච්ඡේදයන් ගතව යද්දීත් නොසැලුණු සරෝජ්හට නිවේතාගේ මේ හැසිරීම දරාගන්නට නොහැකි බව දේවක දැනඋන්නේය.
"අපි තව ටිකක් හොයලා බලමුද?"
ඔහුටද මෙය විශ්වාස කළ නොහැකි හෙයින් ඔහු විමසුවේ තවදුරටත් මේ සම්බන්ධයෙන් සොයන්නට තීරණය කරමිනි.
"ඕන නැහැ අයියේ .මෙච්චර අවුරුදු ගානකට එයාගෙන් මට කිසිම බුරුලක් සහනයක් හම්බඋනේ නැහැ .මාත් මෝඩයෙක් වගේ එයා වෙනුවෙන්ම බලා හිටියා .මම ඒ ගැන දුක් වෙන්නේ නැහැ .ඒත් නිවේතා හරිම තද තීරණ ගන්නා ගෑනියෙක් ."
"එයා මේ සුද්දෙක් එක්ක සම්බන්ධයක් ඇති කරගත්තා කියල මම විශ්වාස කරන්නේ නැහැ .ඒත් මෙයා ඒ ප්‍රවෘත්තිය පැතිරෙන්න දීලා නිහඬ වෙලා ඉන්නවා කියන්නේ මට තවදුරටත් මං ගැන කිසිම අදහසක් නැහැයි කියන එක.කමක් නැහැ මම දැන් හිත හදා ගන්න ඕනේ "
සරෝජ් හිරිපිටිය හිනැහෙන්නට උත්සාහ දරමින් සිය සොහොයුරාට පැවසීය . ඒ සිනහව කෙතෙක් වේදනාබරදැයි දේවක එකම බැල්මකින් වටහා ගත්තේය.
සියල්ල මෙසේ නොසිතු අන්දමින් ගලාගෙන යද්දි සරෝජ් පසුවූයේ සියල්ල අහිමි වී ගිය බලාපොරොත්තු විරහිත පුද්ගලයෙකුගේ තත්ත්වයෙනි. දේවක දිසානායක සිය සොහොයුරෙකු බඳුවූ ඔහු ගැන දැඩි සේ කම්පා වූ අතර සිය බිරිඳ සමගින් මේ සම්බන්ධයෙන් කළ යුතු දේ ගැන දිගටම සාකච්ඡා කළේය.
"මේ යකා නාස්ති වෙනවා මෙහෙම ගියොත්. සුලක්ඛනා නරකද අම්මලට කියලා මේකට අර අන්තිමට ගෙනාපු යෝජනාවවත් ආපහු උඩට ගත්තොත්" 
දේවක සිය බිරිඳ සමගින් පැවසුවේ සරෝජ් හිරිපිටිය වෙත පසුගිය වකවානුවේ පැමිණ තිබූ එක් විවාහ යෝජනාවක් සම්බන්ධයෙනි. නිවේතා සම්බන්ධව දැඩි තීරණයක පසුවූ හෙයින් සරෝජ් හිරිපිටිය එම යෝජනාවට කිසිදු ප්‍රතිචාරයක් නොදක්වා මග හැර ගියේය.ඇත්තෙන්ම කියන්නට තරම් වරදක් නොවූ එම යෝජනාව සම්බන්ධයෙන් යළිත් කථා කිරීම සුදුසු යැයි දේවකට සිතුනේ සරෝජ් මේ පසුවන කම්පනීය තත්ත්වයෙන් ඔහු මුදා ගන්නටය .
"අම්මයි තාත්තයි පොඩ්ඩක් මල්ලිත් එක්ක මේක ගැන කතා කරන්න. එයා ඉන්නේ කොහොමත් අවුලෙන්නේ. ඒ ගෑනු ලමයගෙ කියන්න තරම් වරදකුත් නැහැනේ. ඒ නිසා අපි මේ යෝජනාව ආපහු පොඩ්ඩක් සලකා බලමු"
දේවක දිසානායක සිය නැන්දනීය සහ මාමණ්ඩිය සමගින් ඔවුන්ගේ මහ ගෙදර දී මෙම කතාබහ පැවැත්වූයේ සරෝජ්ට නොදන්වාය. 
"මෙහෙම දෙයක් තියෙනවා පුතා. මෙයා පසුගිය කාලයම ගත කළේ ඔය එකම තීරණයක් එල්ලිලා. දැන් ඒකෙන් ඈත් වුනාම මේ තව කාරණයකට අපි ඇදලා දාලා අන්තිමට කොහෙවත් යන ගෑනු ළමයෙකුට අපි අසාධාරණයක් කළා වෙයිද ?" 
සරෝජ් ගේ පියා කෙතරම් දුරදිග දකින පුද්ගලයකුදැයි යන්න දේවක මනාව දැන උන්නේය.
"තාත්ත කියන කතාව ඇත්ත. ඒත් අපි ටිකක් කතා කරල බලමු. හැමදාමත් මල්ලිට ඔහොම ඉන්න බැහැනේ. අපි දෙන්නත් එක්කම කතා කරලා තීරණයකට එමු."
දේවක දිසානායක සිය බිරිඳ සමගින් හිරිපිටිය නිවසින් සමුගෙන පැමිණියේ මේ සම්බන්ධ කාරණය සරෝජ් සමඟින් නිදහසේ කථා කළ යුතු බවට තීරණය කර ගෙනය

දේවක දිසානායක සරෝජ් සිය නිවසට කැඳවූයේ මෙම කාරණය ගැන කතා කරගන්නට සුදුසුම වූ ස්ථානය එතැන බැවිනි . සෙසු පුද්ගලයන්ගෙන් බැහැරව තමා සහ බිරිඳ පමණක් මේ සම්බන්ධයෙන් කතා කරන මූලික අවස්ථාවට සුදුසු යැයි ඔහු තීරණය කළේය .
"අම්මයි තාත්තයි එක්ක පස්සේ කතා කරමු ඉස්සෙල්ලා අපි මල්ලිත් එක්ක මේක ගැන කතා කරගෙන ඉමු."
දේවක සිය බිරිඳ සමගින් පැවසුවේ සරෝජ් පැමිණෙන බව සනාථ කළ පසුවය. 
දීර්ඝ සාකච්ඡාවකට අනතුරුව බොහෝ කරුණු කාරණා පහදා දීමෙන් පසු සරෝජ් හිරිපිටිය දේවක දිසානායකගෙ බසට යම් නම්‍යශීලී භාවයක් දැක්වූයේ මෙතුවක් කල් තමා විසින් ගෙන තිබූ දැඩි තීරණය නිවේතා කරන කියන ලද්දා වූ ක්‍රියාදාමයන්ගේ හිතුවක්කාර භාවය හේතුවෙන් මේ වන විට කැඩී බිඳී ගෙනයද්දී ය.
ඇය වෙනුවෙන් තමා මෙතුවක් කල් බොහෝ ඉවසීමෙන් කාලය ගත කළ ද ඇයගේ හිතුවක්කාර කම මෙන්ම දැඩි තීරණය ද අබමල් රේණුවකවත් වෙනසක් නොවීය. තමාගේ නම්‍යශීලීභාවය ඇය වටහා ගත්තේ නිවටකමක් ලෙසින්දෝ යයි සරෝජ් හිරිපිටියේ විටෙක සිතුවේය. ඇය කෙරෙහි සිතේ තිබූ අපරිමිත ආදරය ඇය නිතරම නිතරම වටහා ගත්තේ අනුකම්පාවක් ලෙසිනි.ඉතින් ඇයට ළං වන්නට දැරූ හැම තැතක්ම ඇය විසින් නොසලකා හැර දමා හමාරය.
"මං දන්නැහැ අයියේ ඔයාලා කැමැත්තක් කරන්න. මට දැන් මේ හැමදේම එපා එපා වෙලා තියෙන්නේ" 
දැඩි වෙහෙසකාරී හඬකින් සරෝජ් හිරිපිටිය පැවසුවේ අසුනෙහි ඇන්දට හිස තබා දෑස් පියා ගනිමිනි.
"අපි ඔයාට මේ කරන්න යන්නේ නරකක් නෙවෙයි.අම්මා තාත්තා උනත් මල්ලිට කවදාවත් බලකිරීමක් කරේ නැහැ නේ.දේවකත් මමත් මල්ලිගේ අනාගතය වෙනුවෙන් ඔයා වගේම බලාගෙන උන්නේ ඒ ගෑනු ලමයගෙ අදහස වෙනස් වෙයි කියලනෙ. නමුත් මල්ලි මේ යන විදියට ඒ තීරණය වෙනස් වෙන්නෙත් නැහැ .එයා දැන් එයාගෙම ගමනක් යන්න පටන් අරන්නේ. අම්මයි තාත්තයි වුණත් ඔයාගේ අනාගතය ගැන පුදුම දුකකින් ඉන්නෙ"
අක්කා සරෝජ් හිරිපිටියගේ යාබද ආසනයට පැමිණ ඔහු හිස පිරිමැද්දේ පෙර දවසක කුඩා වියේදී මෙන්ම දැඩි ආදරයෙනි. සරෝජ් හිරිපිටිය ඇසට ඉපදෙන්න කඳුළු දෑස තුලම වලක්වා ගනිමින් මොහොතක් අක්කාගේ අතකින් අල්ලාගෙන සිටියේය.
"මං නිසා ඕගොල්ලෝ කිසිම කෙනෙකුට සැනසීමක් ලැබුණේ නැහැ. මං දන්නවා අම්මයි තාත්තයි වුණත් ඉන්නෙ කියාගන්න බැරි හිත්වේදනාවකින් වෙන්න පුළුවන්. මං ජීවිතේට මුහුණ දෙන්න තීරණය කළා.අම්මාලට කියන්නයි ඒ ගෙදරට යන්න දිනයක් දාගන්න කියලා"
සරෝජ් හිරිපිටිය අක්කාගේ අත පසෙකට කොට නැගී උන්නේ එසේ කියමිනි. ඉන්පසු සමු ගැනීමකුදු නොකොට ඔහු නිවසින් පිටත් වී රියට නැගී පිටව ගියේය .
"මල්ලි ඉන්නේ හිත් වේදනාවකින් තමයි.අපි මේ වැඩේ ඉක්මන් කරමු .සමහරක් වෙලාවට මේ දේ එයාගේ හොඳටම වෙන්න පුළුවන්.කෝකටත් දෙන්නට ආශ්‍රය කරන්න ඉඩ දීලා බලමු"
දේවක දිසානායක පැවසුවේ දෑසින් ගලා යන කඳුළු පිස දමමින් සිටින සිය බිරිඳටය .
සහෝදර ප්‍රේමයක සැබෑ වේදනාවක් ඇගේ දෑස්වලින් ගලා ගියා කඳුලේ විය.


යලිත් හමුවෙමු 

කිත්මා වාසනා දහනායක 
( විසිරි සිහින)

3 comments:

  1. මේ කොටස වෙනුවෙන් බලා හිටියා හොඳටම වැඩියි .......ආසයි ඉතුරු ටික බලන්න

    ReplyDelete
  2. තව කොටසක් ඉක්මනින් දෙන්න

    ReplyDelete